Close
  • Bemutatkozás
  • Módszerek
    • Biblioterápia – irodalomterápia
    • Meseterápia
    • Gyászfeldolgozás Módszer®
    • Személyközpontú csoportok
  • Információk
    • Pedagógusoknak egyénileg
    • Oktatási intézményeknek
  • Csoportok
    • Általános tájékoztató a csoporttípusokról
    • Induló csoportok
  • Közösségfejlesztés
  • Blog
  • Kapcsolat
Egy szöveggel közelebb
  • Bemutatkozás
  • Módszerek
    • Biblioterápia – irodalomterápia
    • Meseterápia
    • Gyászfeldolgozás Módszer®
    • Személyközpontú csoportok
  • Információk
    • Pedagógusoknak egyénileg
    • Oktatási intézményeknek
  • Csoportok
    • Általános tájékoztató a csoporttípusokról
    • Induló csoportok
  • Közösségfejlesztés
  • Blog
  • Kapcsolat
Egy szöveggel közelebb
  • Bemutatkozás
  • Módszerek
    • Biblioterápia – irodalomterápia
    • Meseterápia
    • Gyászfeldolgozás Módszer®
    • Személyközpontú csoportok
  • Információk
    • Pedagógusoknak egyénileg
    • Oktatási intézményeknek
  • Csoportok
    • Általános tájékoztató a csoporttípusokról
    • Induló csoportok
  • Közösségfejlesztés
  • Blog
  • Kapcsolat
Pedagógusoknak - egyéni utakon

A különböző oktatási intézményekben szerzett tapasztalataim nagyban segítenek valóban hasznos, értékes szupervíziós-önismereti jellegű pedagóguscsoportok szervezésekor. Munkám során magam is látom, milyen nehézségekkel küzdenek a pedagógusok a pálya különböző szakaszain, tanárjelöltként, kezdő pedagógusként vagy már rutinnal rendelkező, sőt a nyugdíjas évekre készülő tanárként. A tanári szerep és lét kérdései, az életszakaszok változásai, a körülöttünk zajló állandó változás különösen megterhelővé teheti ezt a hivatást hosszú távon. A szakmáról, szakmai szerepekről és dilemmákról való gondolkodás különösen fontos lehet annak érdekében, hogy kialakuljon a szükséges reziliencia, megelőzzük a kiégést.

Sokszor hallom tanároktól, hogy nem szívesen mennek ’tisztán’ tanári közösségekbe, mert szeretnének már egy kicsit másról beszélni, másképp létezni, letenni a napi munka terhét. Magam is fontosnak tartom ezt: legyen más is az életünkben, más tevékenység, más társaság. Azonban mégis azt javaslom, hogy próbálj ki egy-két nyitott alkalmat, s talán megérzed, meglátod majd, hogyan segíthet az irodalom a mindennapi életedre másképpen rátekinteni: meglátni benne a jó, felemelő dolgokat, súlyának megfelelően kezelni a napi bosszúságokat, megoldási lehetőségeket lelni a másokkal való beszélgetésben.

A tanári csoportok nem „csak” a tanári létről szólnak, hanem önismereti jellegűek is, azaz sok minden más témát is érintünk, érinthetünk. A szövegek mindig nyitottak: ahogyan nem lehet szigorúan elválasztani önmagukban sem, hogy meddig tart a tanár, és meddig a „civil” énünk. Az, hogy pedagógusok vannak együtt, egy plusz kapcsolódási pont, lehetőség egymás mélyebb megértésére. Az online pedagóguscsoportok nagy előnye, hogy sokféle helyről, intézményből érkezők tudnak találkozni, ez különleges, gazdagító élmény lehet.

Szeretettel várok mindenkit, aki pedagógusként dolgozik, azaz hivatásszerűen gyermekekkel, fiatalokkal foglalkozik.

Jelentkezés

Tudom, hogy ezen a pályán az anyagi megbecsültség komoly probléma. Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne támogatásra, jönnél egy alkalomra, de anyagilag nem engedheted meg magadnak, kérlek, írj, jelezd, megbeszéljük. Csoportonként egy ingyenes helyet tudok kínálni. A lehetőség adható, ezzel kapcsolatos döntésemet el kell fogadnod.

Közösség fejlesztés

A Magyar irodalomterápiás társaság tagja

Elérhetőségeim

info@onetextcloser.hu
Kapcsolat

Információk

Főoldal
Bemutatkozás
Módszerek
Adatvédelmi tájékoztató

Érdeklődőknek

Pedagógusoknak egyénileg
Oktatási intézményeknek
Közösségfejlesztés
Általános tájékoztató a csoporttípusokról

Közösségi háló

Are we friends on social media, yet? Use the buttons below to connect, then join my list to your right.
Facebook-f Instagram
© Copyright Tóthné Muráncsik Mónika - Az oldalt készítette és üzemelteti a Zedality.