Ezek a szupervíziós-önismereti foglalkozások megerősíthetik az intézményi kommunikációt, közösségfejlesztő jellegűek, azzal együtt, hogy egyénileg is profitálnak belőle a résztvevők.
Ma már alig megkérdőjelezhető tényként kezeljük, hogy az oktatás minősége és hatékonysága elsősorban a pedagógusok szakmai és mentális felkészültségén múlik. A tanárok tanulói közösségeket alakítanak és vezetnek egyéni felelősséggel és döntésekkel, ugyanakkor az intézményi közösség tagjaként is hatékonyan kell működniük. A kommunikáció, az empátia, a konfliktusok kezelése, sőt a szakmai fejlődés is hozadéka lehet egy irodalomterápiás alkalomnak.
Természetesen a kommunikáció módja, egy-egy szakmai fogás is elleshető, s később akár a tanteremben is, saját tanulócsoporttal is alkalmazható. Az irodalomterápiás módszerek és megközelítések az olvasás, a szövegértés, a komplex feladatmegoldás, gondolkodás fejlesztését is segíthetik. Igény esetén ezeket a foglalkozáshoz kapcsolódó workshop keretében tudjuk áttekinteni.